Friday, June 12, 2009

::kisahnya orang bunian::

korang pecaya tak pasal orang bunian ni???
ape yang korang tau pasal orang bunian ni??
ermmm.......cane eh nak cite.....
aku sbenarnye tatau pape gak pasal orang bunian ni...penah la bace kisah2 org bunian dlm buku..macam2 cite kisah ni dah aku bace...dan aku pcaye bnde ini sume..
dulu2, aku pom suke sgt bace kisah2 camni...kat umah aku ni ade je koleksi novel2 camni..koleksi2 tamar jalis...btul k tak ni..aku pom da lupe da...ehehe...
knape aku nk cite pasal ni???sebab tadi mak aku cite pasal kisah orang bunian..
kisah ni betol2 b'laku kat famili aku yg besar ni...pecaya la..x tipu punye...
kisah nye b'mula........aku pom x reti nk b'ceritera ni..skadar jela ye....
ni mak teh aku yang cerita kt mak aku ari tu..cite ni dah blaku thn lps...
cuma aku je yg ktinggalan..ehehehe..slalu t'tinggal...ahahhaa..=D
ni kisah anak menantu makteh aku la...diorang skang mnetap kat paka dungun tganu...
kisahnye diorang ni da lama kawen...tapi lambat la nak dpt anak...slpas lame tu dorang dapat good news la...bini spupu aku ni akhirnye pregnant jugak...gembira x t'kata la dorang ni sume...
si isteri ni mngandung anak sulong lelaki....due date utk lahir baby ni lam bulan 12 2008..means dat,tahun lepas laaa...1 malam sbelom hari give birth ni,couple ni telah b'mimpi...si isteri telah b'mimpi mlahirkan anak..complete la sume..ada bidan pe sume...lps tu,si suami plak mimpi azankan anak yg lps lahir tu dan bagi balik kat tukang sambut baby ni....pagi nye couple ni bangun,tengok2 prut2 si isteri dah kempis dah...kirenye btol la dorg mimpi tu...g jumpe doctor pom,da xde pape dah...dalam tempoh sminggu lps give birth tu,tiap mlm dlm mimpi,ada org datang mngurut si isteri...dan dlm tempoh pantang tu jgk,tiap2 mlm dlm mimpi jgk,,si isteri didatangi org yg mbawa baby nya utk dsusukan....lps tu org tu da xde dtg2 lagi dah...tp mngikut ayah aku dan dari pembacaan aku laa..walupom 'orang bunian' ni amik anak,,dorang akan tunjukkan anak2 itu dalam mimpi2...dan sebagai balasan,,biasanya 'org bunian' ni akan bagi 'sesuatu' m'gantikan anak yg mereka amik tu.......
itu la kisahnye serba sdikit....aku pom x reti sgt nk eleborate pjg2..skadar jela...ehehe..=)

*tapi ketahuila bahawa cite ini adalah kisah yg benar2 blaku..bkn rekaan aku smata2..

0 comments: