Tuesday, December 1, 2009

..dUniA sEni hAri iNi..


petang yang sangat sejuk...sambil berfikir2 mencari ayat2 yg sesuai utk aku coretkan dlm ruangan blog aku nih..sambil jugak aku menonton tv yang entah ape cite nye..tapi gerakan jari ini tetap pantas mdahului fikiran aku...ermm, aku mmg bgitu..bile da siap sume baru nk t'pikir...ehehe...

mate pulak x lepas dr kaca tv tu..apa yang pasti itu bkn cite indonesia....aha..bukan apa..aku sebenarnya memAng tak suka nk tgk2 cite2 indon nih....bagi aku cite nye sume same je....senang nk agak jln citenye...so memang agak bosan la..dah la meleret2 ntah hape2 kn..ehe..itu pendapat aku la...org laen itu,
masing2 punye pendapat la...sbb aku x suke cite yg meleret2 nih...lagi pjg, lagi mngarut adalah...betol TAK??cuba korang analisa smula sume cite2 indon nih, ape yg korang dapat eh...aku x paham la apa yg best sgt cite indo nih...episod 1,2 tu boleh la lagi nk layan...pastu haram aku nk layan...tp kekadang aku memaksa gk mata aku ni tgk cite indon..
sbb xtau nk buat ape..tgk jelah ape yg org duk tgk...huhuu...sian aku..huks..erm, lagi 1 yg aku x puas ati bab cite indo nih,bile cite berkisar ttg keagamaan...dasat la dorang punye pemikiran..tahyul gile..apsal la orang nk layan..sah2 cite tu dh lari dari landasan sebenar...ada k mintak bantuan pari2 la..ade kuasa pelik2 la....hadooiii..sampai cite2 kt MALAYSIA ni pom da bjangkit agaknye....especially cite2 seram...yg takut pom dh jadi lawak...aku tgk pom blur je kekadang...hebat ustaz2 lam cite skang...ada power mcm ultraman da aku tgk..siap leh maen laser2 lagi...hebat gile aite...wakakakaa...=D tp bile fikir2 balik,dunia skang makin canggih..teknologi pom dah hebat2..ok la,klu ikut kpala aku ni,byk je lagi aku nk komen pasal mnde2 gini...tp biarla..lebih2 kan,laen plak jadinye....huhuhu...;P

maaf andai sy tersilap dalam berkata2..cuma apa yg sy harap para karyawan dan sume yg terlibat secara lgsg & x lgsg dlm industri, create la cite2 yg realistik dan tercapai dek akal fikiran manusia(biarla manusia ini berfikir secara logik akal)..jgn terlalu melangkau jauh, sehingga terbabas dari landasan yg sepatutnye...kreatif itu bagus tapi berpada2 la wahai org seni...sesungguhnye kreativiti yg anda wujudkan,seni yg anda zahirkan sgt indah dan menceriakan dunia ini...tp jgnla sampai melampaui batas pemikiran manusia...& saya tau,kebanyakan produk yg anda sume hasilkan banyak untuk memenuhi tuntutan peminat tp sedarkah anda,tuntutan itu jugak bermula dari anda sendiri para penggiat seni...

sekali lagi maaf saya pohonkan tapi sy hanya meluahkan apa yg t'buku dalam pemikiran sy, dalam hati kecil sy ini...sy bukan la membenci,tapi hanya memberi pandangan sebagai penonton di kaca tv dan panggung wayang...dan sy bukanlah sape2 malah tidak begitu memahami selok belok dunia seni ini..tp seni itu luas sekali..dan saya insan yg sukakan seni....

p/s: gamba itu hanya hiasan semata2..tiada kaitan dengan hasil penulisan ini...=)

0 comments: